Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Czytelnicy pytają, GPP odpowiada: Teczki dla zleceniobiorców

07 kwietnia 2009 | Gazeta prawa i podatków | Izabela Rakowska-Boroń

W mojej firmie zatrudniam trzy osoby na podstawie umów cywilnoprawnych. Czy muszę prowadzić ich dokumentację pracowniczą, mimo że nie są pracownikami w rozumieniu prawa pracy?

Tak Przepisy nie zwalniają z tego obowiązku przedsiębiorców zatrudniających pracowników na podstawie innej niż umowa o pracę. Osoby zatrudnione i pracodawcy mają zarówno swoje prawa, jak i obowiązki, co musi m.in. wynikać z określonych dokumentów, chociażby z zawartych umów zatrudnienia. Zasady prowadzenia dokumentacji z nimi związanej są określone w tym samym rozporządzeniu, które dotyczy akt, których prowadzenie wynika z umów o pracę. Oczywiście przy prowadzeniu teczki zleceniobiorcy należy uwzględnić odrębności wynikające z innych aktów niż umowa o pracę, na podstawie których nawiązano stosunek pracy.

Podstawa prawna:

– rozporządzenie ministra pracy i polityki socjalnej z 28 maja 1996 r. w sprawie zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz sposobu prowadzenia akt osobowych pracownika (DzU nr 62, poz. 286 ze zm.)

Brak okładki

Wydanie: 8287

Spis treści
Zamów abonament