Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Premia pieniężna za duże obroty jest kosztem sprzedawcy

17 czerwca 2009 | Gazeta prawa i podatków | Przemysław Wojtasik

Firma, która wypłaca najlepszym klientom bonusy, może je odliczyć od swoich przychodów. Jest to bowiem nagroda za duże zakupy i zachęta do dalszej współpracy

Podatnicy mogą natomiast mieć problemy z ustaleniem momentu rozliczenia takich kosztów.

Spójrzmy na sprawę rozpatrywaną przez Wojewódzki Sąd Administracyjny w Białymstoku w wyroku z 10 marca 2009 r. (I SA/Bk 579/08). Spółka jest producentem ogrzewaczy wody oraz dystrybutorem pomp ciepła i systemów solarnych. Klientom wypłaca miesięczne i kwartalne bonusy oraz premie roczne. Są one określone procentowo, a ich wysokość uzależniona jest od kwoty obrotów. Bonusy i premie nie są związane z konkretną dostawą towarów, lecz z osiągnięciem pułapów obrotów w danym okresie. Spółka zamierza ujmować je w księgach rachunkowych na ostatni dzień miesiąca (kwartału, roku), za który są należne. Podstawą zaksięgowania na koncie kosztowym byłaby umowa z odbiorcą, która dokładnie określałaby kwotę, od której może zostać udzielony bonus (premia), oraz sposób jego obliczenia. Spółka zapytała fiskusa: czy prawidłowe jest zaliczenie bonusów za miesiące od stycznia do listopada oraz bonusów...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8346

Spis treści
Zamów abonament