30 dni na odpowiedź na reklamację
Tyle czasu ma biuro podróży, do którego wpłynie skarga klienta niezadowolonego z wakacji. Warto o tym pamiętać, bo brak pisemnej odpowiedzi na reklamację w tym terminie liczonym od dnia zakończenia imprezy turystycznej (a w wypadku jej zgłoszenia po powrocie – w czasie 30 dni od jej złożenia) oznacza, że organizator uznał roszczenie za uzasadnione.
Odpowiada on bowiem za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy o świadczenie usług turystycznych. Taka umowa powinna być sporządzona w formie pisemnej. Ma też zawierać elementy określone w ustawie o usługach turystycznych, w tym cenę, której na 20 dni przed wyjazdem nie wolno podwyższyć, nawet gdy wzrośnie koszt paliwa lub kurs waluty. Poza nią klient otrzymuje jeszcze inne dokumenty – warunki uczestnictwa, regulaminy. Wszelkie informacje pisemne, w szczególności zawarte w broszurach, katalogach, folderach, powinny być napisane w sposób dokładny, zrozumiały dla klienta, nie mogą wprowadzać go w błąd.
—syg