Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Gminny grunt można sprzedać

24 sierpnia 2009 | Gazeta prawa i podatków

Przedmiotem sprzedaży może być każdy grunt, budynek czy lokal. 

W ustawie o gospodarce nieruchomościami jako zasadę przyjęto, że te, które stanowią własność jednostek samorządu terytorialnego są sprzedawane w drodze przetargu. Wyjątki od tej zasady określa ustawa. 

Podstawowym warunkiem przeprowadzenia licytacji jest jej prawidłowe ogłoszenie. Podaje się w nim grunty i budynki przeznaczone do zbycia, warunki, czas i miejsce przetargu. Ogłoszenie wywiesza się w siedzibie urzędu, np. gminy, a ponadto podaje się je do publicznej wiadomości w sposób zwyczajowo przyjęty w danej miejscowości. Informację o licytacji zamieścić należy również na stronie internetowej urzędu.

W gminie przetarg organizuje i ogłasza wójt. On też decyduje o jego formie. 

Do przeniesienia własności na wyłonionego w przetargu konieczna jest umowa. Sporządza ją notariusz. Tylko bowiem taka forma jest przez prawo dopuszczalna. Umowy sprzedaży nieruchomości sporządzone w inny sposób są nieważne. —cyran

Brak okładki

Wydanie: 8403

Spis treści
Zamów abonament