Internet wymusza zmiany w firmach
John Loiacono, wiceprezes Adobe Systems. Wciąż nie wiadomo, za co internauci powinni płacić, a za co nie
Rz: Internauci przyzwyczaili się do darmowego dostępu do informacji, muzyki czy filmów. Skąd w takiej sytuacji ”stare” media, coraz śmielej przechodzące do Internetu, mają czerpać przychody?
John Loiacono: Kończy się czas, kiedy biznes medialny opierał się na jednym modelu biznesowym, w którym gazeta zawsze kosztuje dolara, a bilet na kinową premierę – 10 dol. Zmiany idą w kierunku zwiększenia roli konsumenta. Nie będzie już jednego, uniwersalnego modelu. Firmy muszą wymyślić nowe, wzajemnie zachodzące na siebie i uzupełniające się modele biznesowe. Chodzi mi o, na przykład, darmowe serwisy internetowe finansowane z reklam lub płatne elektroniczne wydania gazet. Trzeba zmienić sposób myślenia. Powiedzmy, że jestem np. producentem filmowym. Dlaczego...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta