Triumf różnorodności
Zakończone w sobotę piąte Skrzyżowanie Kultur pokazało, że mamy do czynienia z dobrym festiwalem idącym w jeszcze lepszym kierunku. Było tak różnorodne, jak chcieli organizatorzy
Nawet w ostatnim dniu przedsięwzięcia zawarta w jego tytule idea łączenia tego, co pozornie do siebie nie przystaje, urzeczywistniała się co chwila. Koncert mistrzów i uczestników warsztatów muzycznych wbrew pozorom nie był niezgrabną plątaniną amatorszczyzny z nudą.
Chopin po arabsku
Improwizacje wypadły świetnie, klasa rytmu pokazała, jak wiele można wyczarować, mając do dyspozycji bębny z różnych stron świata. Bułgarski śpiew zaś przyciągnął tylu chętnych, iż w czasie koncertu ledwo zmieścili się na scenie. Tańce afrykańskie wydawały się być bardzo intuicyjne, w przeciwieństwie do polskich tańców dworskich.
Uczestnicy warsztatów w historycznych kostiumach przemierzali scenę. Wśród nich znaleźli się goście z Iranu i Japonii. Na koniec wielka orkiestra Skrzyżowania Kultur wraz z dziećmi z Burkina Faso wykonała utwór „Hula Gąski”. Dzieci z Afryki pięknie śpiewały po polsku, muzycy zaś łączyli nasze tradycyjne melodie z brzmieniami z...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta