Sponsorzy za miliard złotych
Dzięki wspieraniu sportu wartość ekspozycji firmowych marek jest większa niż reklamowych nakładów
Kiedy 13 września polscy siatkarze zostawali mistrzami Europy, sukces święcił też sponsorujący drużynę od dziesięciu lat Polkomtel, operator komórkowej sieci Plus. Ponad 6 milionów kibiców przed telewizorami oprócz nazwisk na koszulkach zawodników w bardzo dobrze kojarzącej się atmosferze oglądało zielone logo Plusa, który od tej pory będzie miał na koncie wspieranie mistrzów.
Jarosław Bauc, prezes Polkomtelu, nie ujawnia, ile firma przeznacza rocznie na wspieranie polskiej siatkówki. Ale z jego szacunków wynika że w ciągu dziesięciu lat uzbierała się kwota „z ośmioma zerami”, czyli przynajmniej 100 mln zł.
– Sponsoring to nietypowy rodzaj działalności inwestycyjnej. Inwestuje się w rozpoznawalność marki, aby budziła pozytywne skojarzenia – mówi Bauc. Związek tej firmy z siatkówką jest jedną z najdłużej trwających na polskim rynku tego typu relacji. Ostatnio przedłużona umowa sięga poza 2014 r.
We wspieranie sportu angażuje się coraz więcej firm. UniCredit (w Polsce należy do niego Bank Pekao) został sponsorem Ligi Mistrzów UEFA na trzy kolejne...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta