Zysk papierowy można przekształcić w realny
Zbyt surowe procedury mające zapewnić bezpieczeństwo sprzedaży i spływu należności mogą być trudne i uciążliwe w stosowaniu. Mogą też powodować ucieczkę mniej cierpliwych klientów
Każda organizacja prowadząca działalność gospodarczą dąży do tego, aby to robić w sposób umożliwiający osiągnięcie zysku. W przeciwnym wypadku (brak zysku lub ponoszenie straty) prowadzenie działalności gospodarczej nie miałoby ekonomicznego sensu i uzasadnienia dla racjonalnego przedsiębiorcy.
Przedsiębiorca ponosi ryzyko i trudy związane z aktywnością gospodarczą, aby w efekcie osiągnąć „nagrodę”, czyli wspomniany zysk. Od strony księgowej w uproszczeniu wygląda to następująco:
Za zbyciem muszą iść pieniądze
W organizacjach często można zaobserwować podejmowanie czynności mających na celu kontrolę i ograniczanie kosztów działalności. Działania te mogą się przyczynić do wzrostu zysku, jednak niekiedy zapomina się, iż kontrola kosztów jest tylko jednym ze sposobów zapewnienia organizacji realnego zysku.
Może się zdarzyć, iż organizacja poniesie stratę, jeśli swoje wysiłki skupi wyłącznie na dokonywaniu sprzedaży (wystawianiu faktur sprzedażowych), nie dbając już o wpływ środków pieniężnych do organizacji z tytułu tej sprzedaży. Innymi słowy, jeśli sprzedaż na papierze (wystawione faktury) nie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta