Czarny piątek gorszy od oczekiwań
Wielkie okazje przyciągnęły do sklepów miliony Amerykanów, ale klienci wciąż ostrożnie sięgają do kieszeni
10,66 miliarda dolarów – tyle według wstępnych danych firmy ShopperTrak wydali w piątek amerykańscy konsumenci zwabieni na wielkie zakupy po Święcie Dziękczynienia. To tylko o 0,5 proc. więcej niż w 2008 roku i gorzej od zapowiedzi analityków, którzy oczekiwali ok. 1,5 proc. wzrostu. Dla porównania, w 2008 roku wzrost wyniósł 3 proc., a w 2007 – 8,3 proc. Wielu handlowców nie kryje więc rozczarowania. Z sukcesu cieszą się sprzedawcy w Internecie.
Z namiotem po laptopa
Już w czwartek wieczorem przed najpopularniejszymi sklepami – takimi jak np. Best Buy czy Macy’s – ustawiły się kolejki łowców okazji. By przetrwać listopadową noc, wielu przyniosło śpiwory i namioty. Aby uniknąć tragedii, stratowania klientów lub pracowników – tak rok temu zginął pracownik sieci Wal-Mart w Nowym Jorku – szefowie sklepów wyznaczali barierkami tor dla pędzących ku...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta