Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Od Walkmana do niewidzialnych szefów

12 listopada 2010 | Eko+
źródło: Corbis

Wybrane artykuły z tygodnika „The economist”

Walkman zmienił sposób, w jaki ludzie słuchają muzyki, zwłaszcza wtedy, gdy się poruszają.

Ten wprowadzony w 1979 r. przez Sony przenośny odtwarzacz kaset znika ostatecznie z japońskiego rynku. Będzie nadal produkowany w Chinach i sprzedawany na kilku innych rynkach, choć Sony nie informuje, ile walkmanów jeszcze sprzedaje ani nie wyjaśnia, dlaczego w dobie iPodów i inteligentnych komórek zawraca sobie głowę ich produkcją.

Wprawdzie nie wiadomo, kto je kupuje, ale i tak jest mało prawdopodobne, żeby ci nabywcy znacznie zwiększyli wynoszącą ponad 220 mln liczbę sprzedanych dotąd walkmanów.

Tego pionierskiego produktu firma nigdy jednak nie stawiała na pierwszym miejscu. Współzałożyciel Sony, Akio Morita, musiał walczyć ze swoimi inżynierami i menedżerami, dowodzącymi, że odtwarzacz taśm bez funkcji nagrywania nigdy się nie sprawdzi. „Wszyscy...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8775

Spis treści
Zamów abonament