Gadżety, prezenty i nagrody staną się droższe o VAT
Planując wydatki marketingowe na przyszły rok, trzeba wziąć pod uwagę, że mogą być wyższe o należny podatek od towarów i usług
VAT nałożony na niektóre działania promocyjne może stanowić istotną pozycję kosztową w budżecie działu marketingu danego przedsiębiorcy.
Przepis sprzeczny z prawem unijnym
W świetle aktualnego brzmienia art. 7 ust. 2 ustawy o VAT oraz orzecznictwa sądowego nieodpłatne wydania towarów podlegają VAT wyłącznie wtedy, gdy nie są dokonywane na cele związane z prowadzeniem przedsiębiorstwa podatnika. Jeżeli zatem nieodpłatnemu przekazaniu towarów towarzyszy cel biznesowy, nie podlega ono VAT.
Potwierdził to m.in. Naczelny Sąd Administracyjny w wyroku siedmiu sędziów z 23 marca 2009 r. (I FPS 6/08). W praktyce oznacza to, że wszelkie wydania towarów (różnego rodzaju gadżetów, prezentów dla klientów, wygranych w konkursach itd., niezależnie od ich wartości) odbywające się w ramach prowadzonej przez przedsiębiorców działalności marketingowej nie są objęte VAT.
Obecne brzmienie art. 7 ust. 2 ustawy o VAT jest jednak...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta