Metro wybrało wagony od Siemensa
Na wniosek Krajowej Izby Odwoławczej Metro Warszawskie ponownie rozpatrzyło oferty w przetargu na dostawę 35 sześciowagonowych składów.
Najkorzystniejszą ofertę złożyło niemiecko-polskie konsorcjum Siemensa i Newagu. Za dostawę 210 wagonów do obsługi I i II linii metra firma zażądała 1 mld 69 mln zł netto.
Drugim oferentem, który spełniał warunki określone w specyfikacji zamówienia, było czesko-rosyjskie konsorcjum Skoda – Wagonmasz. Ich oferta była jednak wyższa i opiewała na kwotę 1 mld 109 mln zł.
Składy będą połączone, więc z jednego wagonu do drugiego będzie można przejść podczas jazdy. W każdym wagonie mają być po dwa miejsca dla niepełnosprawnych. W całym sześciowagonowym składzie jest 230 miejsc siedzących, a doliczając pasażerów stojących, jednocześnie będzie mogło podróżować nim ponad 1400 pasażerów.
Nowe wagony będą osiągały prędkość do 90 km/h.
Według harmonogramu, umowa ma zostać podpisana na początku przyszłego roku. Pierwsze z nowoczesnych składów pojawią się w stolicy w 2012 roku.