Nasze mleko kosztuje 2, a konkurenta 3 zł
Michał Strzelecki , radca prawny z kancelarii Grynhoff Woźny Wspólnicy
Rz: W jakim zakresie dozwolona jest w Polsce reklama porównawcza?
Michał Strzelecki: Jest jak najbardziej dopuszczalna.
W praktyce trudno ją jednak stosować. Polska ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji określa osiem przesłanek, które muszą zostać łącznie spełnione, żeby uznać jej zgodność z dobrymi obyczajami. Czyli reklama porównawcza jest zgodna z dobrymi obyczajami, jeżeli m.in. nie wprowadza w błąd, porównuje obiektywnie istotne i sprawdzalne cechy produktu.
W sprawie reklamy porównawczej wypowiedział się 18 listopada Trybunał Sprawiedliwości w Luksemburgu. Co powiedział?
W rozpatrywanym przypadku chodziło o...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta