Przy ustalaniu rynku właściwego liczy się wiele czynników
To, że przedsiębiorcy wytwarzają podobne produkty, nie musi jeszcze oznaczać, że działają na tym samym obszarze
W przepisach o ochronie konkurencji, uczciwym handlu lub związanych z dbaniem o konsumentów bardzo często pojawia się pojęcie rynku właściwego. Jak należy je rozumieć? Czy np. wszystkie działające w Polsce firmy, które zajmują się produkcją drzwi, działają na tym samym rynku właściwym? – pyta czytelnik.
Określanie rynku właściwego, chociaż jest to pojęcie formalnie zdefiniowane w przepisach, może rzeczywiście nastręczać trudności.
Warto od razu zaznaczyć, że np. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, prowadząc postępowania w zakresie nieuczciwej konkurencji (np. dotyczących koncentracji lub zawarcia porozumień, takich jak zmowa cenowa), zawsze dla każdego przypadku analizuje rynek właściwy. W dwóch, zdawałoby...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta