Każdy może obronić Anglię
Instytucje publiczne do edukowania młodzieży coraz częściej wykorzystują gry planszowe
Wcielić się w rolę powstańca z Warszawy, lotnika walczącego w bitwie o Anglię, rycerza spod Grunwaldu czy właściciela salonu mody – takie możliwości dają gry planszowe przygotowane przez różne instytucje publiczne. Swoje gry wypuściły Instytut Pamięci Narodowej, Narodowe Centrum Kultury i Muzeum Powstania Warszawskiego. Ostatnio do tego grona dołączył Narodowy Bank Polski.
– Można powiedzieć, że zapanowała moda, by do edukowania wykorzystywać gry – mówi „Rz” Karol Madaj z Biura Edukacji Publicznej IPN, który przygotowuje dla instytutu gry o tematyce historycznej.
– Pamiętam, jak kiedyś dzieci biorące udział w konkursach organizowanych przez IPN dostawały w nagrodę książki, np. o działalności Urzędu Bezpieczeństwa na Rzeszowszczyźnie. To była porażka. Dlatego wpadliśmy na pomysł, by przygotować gry planszowe, które będzie można dawać jako nagrody. Tak powstały „Awans” i „Pamięć39” – mówi Madaj.
Gra w „Awans” służy przybliżeniu młodzieży polskich stopni wojskowych z 1939 r. Grając kartami z...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta