Ciężarówki kryzysu nie odczuły
Rynek aut użytkowych mocno rośnie we wszystkich segmentach. Sprzedaż dużych ciężarówek była w 2011 roku o trzy czwarte większa niż rok wcześniej. Wzrósł popyt na auta dostawcze, bo przedsiębiorcy wymieniają floty. Na zwyżkach sprzedaży zyskują także ulokowani w Polsce producenci
Kryzys najwyraźniej nie zaszkodził samochodom użytkowym. Gdy popyt na auta osobowe leci w dół, ciężarowe i dostawcze sprzedają się coraz lepiej. Według danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego w ubiegłym roku rynek pojazdów użytkowych ożył we wszystkich segmentach. Liczba rejestrowanych nowych ciężarówek przekroczyła 17,5 tys. i podskoczyła w porównaniu z rokiem 2010 o przeszło 60 proc. Jeszcze lepiej sprzedawały się ciągniki jeżdżące z naczepami. Ich sprzedaż poszybowała w górę aż do 11,7 tys., czyli o blisko 90 proc.
Warto tu przypomnieć dramatyczny dla rynku rok 2009: zainteresowanie takimi pojazdami spadało wtedy o przeszło połowę, gdyż międzynarodowy transport drogowy praktycznie zamierał. – Blisko połowa samochodów stoi w bazach – informował Jan Buczek, prezes Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych.
Ale w ubiegłym roku trend się odwrócił. Według GUS od stycznia do listopada przewozy zwiększyły się o prawie jedną czwartą. Niezła kondycja przedsiębiorstw pomogła także samochodom dostawczym. Ubiegłoroczna liczba rejestracji wzrosła w porównaniu z rokiem 2010...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta