Miliardy wydawane w sieci
Polacy w poszukiwaniu niższych cen coraz częściej wybierają e-handel. To szansa także dla małych firm
Wciąż niewiele ponad 50 proc. Polaków korzysta z sieci, jednak w tej grupie stale rośnie grupa robiących w Internecie także zakupy. Dlatego wartość e-handlu w ostatnich latach rośnie średnio o kilkanaście procent rocznie, podczas gdy w przypadku sektora tradycyjnych sklepów w tym roku wzrost ma wynieść ok. 2 proc. Z badań Millward Brown SMG/KRC na zlecenie Rzetelnej Firmy wynika, że 17 proc. osób na co dzień korzystających z Internetu nie zrobiło w ciągu roku w ten sposób zakupów. Jest więc potencjał, nawet jeśli sama liczba użytkowników Internetu będzie rosła wolno.
Chętnych nie brakuje
– Rynek najlepsze lata ma przed sobą. Teraz dochody zaczyna osiągać pokolenie wychowane już w erze Internetu, więc można się spodziewać, że także chętniej będzie robić w ten sposób zakupy – mówi Piotr Jarosz, prezes Dotcom River i wydawca serwisu Sklepy24.pl.
Konkurencja także jest ostra. W Polsce działa już ok. 11 tys. sklepów internetowych i szybko ich przybywa. Dodatkowo potencjał tego rynku zauważyły firmy tradycyjnego handlu, które coraz chętniej szukają w ten sposób kolejnych klientów. Na takie posunięcie zdecydowały się m.in. Auchan, E.Leclerc, Leroy Merlin, a w tym...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta