Lepszy dostęp z każdej strony
Porty w Szczecinie i Świnoujściu znajdują się na skrzyżowaniu najważniejszych szlaków transportowych łączących Skandynawię ze środkową i południową częścią Europy oraz na najkrótszym szlaku morskim łączącym Rosję i państwa położone we wschodniej części Bałtyku z Europą Zachodnią. W zeszłym roku zanotowały rekordową liczbę przeładunków.
Szczeciński port, oddalony od morza o 68 km, przyjmuje statki o zanurzeniu 9,15 m i obsługuje towary zarówno drobnicowe, jak i masowe. Składowane są tam m.in.: kontenery, wyroby hutnicze, ładunki ponadgabarytowe, a także papier i celuloza. Port przyjmuje również ładunki masowe, takie jak węgiel, koks, kruszywa, zboże, nawozy, biomasa, oraz ładunki płynne, także te wymagające specjalnych warunków składowania i przeładunku, np. smołę.
– Szczecin jest największym w Polsce centrum przeładunkowym bloków granitowych – mówi Jarosław Siergiej,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta