Czy niższe stawki przyciągną kierowców
Nie na wszystkich odcinkach autostrad jest szansa na obniżki. Nie planują ich firmy zarządzające prywatnymi trasami
W przypadku tras zarządzanych przez państwo, których budowę współfinansowano z unijnych pieniędzy, przyczyny ewentualnych obniżek są dwie. Po pierwsze, konieczność dostosowania się do wymogów Brukseli dotyczących inżynierii finansowej tego typu projektów (nie mogą przynosić zysków przekraczających koszty utrzymania dróg), po drugie, lepsze zarządzanie ruchem (nakłonienie kierowców do korzystania z autostrad zamiast dróg alternatywnych).
Obecnie nowo wybudowanym i bezpłatnym do maja odcinkiem trasy A2 z Nowego Tomyśla do Świecka jeździ średnio miesięcznie 217 tys. samochodów osobowych. Jeżeli stawka będzie wynosić 20 gr za km, do Skarbu Państwa będzie miesięcznie wpływać ok. 4,6 mln zł. Z trasy A1...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta