Polacy ruszają na zakupy
Święta, a zwłaszcza Wielkanoc i Boże Narodzenie, to dwa okresy, kiedy wydajemy najwięcej pieniędzy na żywność
Szacunkowe wydatki Polaków na święta wielkanocne to ok. 11 – 12 mld zł. Co rok rosną średnio o kilka procent. W porównaniu z sezonem związanym z Bożym Narodzeniem, kiedy to w sklepach zostawiamy ponad 20 mld zł, wynik nie jest imponujący. Finansowa wyższość grudniowych świąt wynika jednak głównie z kupowanych wtedy prezentów. Ten zwyczaj przy okazji Wielkanocy nie jest w Polsce powszechnie praktykowany.
– Tegoroczny sezon zapowiada się dobrze, cały rynek handlowy zyskuje, więc ilościowo spodziewamy się wzrostu o ok. 5 proc. – mówi Andrzej Faliński, dyrektor generalny Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji. – Wartościowo dynamika może być wyższa z powodu inflacji. Zdrożały zwłaszcza takie kategorie produktów...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta