Podatkowe kłopoty z wynagradzaniem wiernych klientów
Według najnowszych interpretacji organów skarbowych, nabywca kompleksowej usługi marketingowej polegającej na obsłudze programu lojalnościowego nie odzyska w całości podatku naliczonego
Jeszcze do niedawna organy podatkowe – ku radości podatników – uznawały, że faktury wystawiane przez podmioty zarządzające programem lojalnościowym (jak agencje reklamowe) uprawniały nabywcę do odliczenia podatku naliczonego w całości.
Tym samym, podatnik, który zakupił kompleksową usługę marketingową, miał prawo do obniżenia kwoty podatku należnego zarówno w części obejmującej wynagrodzenie agencji za obsługę programu, jak i za nieodpłatne przekazanie nagród dokonane przez agencje reklamowe na rzecz klientów podatnika.
Powszechnie bowiem uznawano, że darowizny służące czynnościom o charakterze promocyjnym stanowiły jedynie element kompleksowej usługi marketingowej, a tym samym częścią składową wynagrodzenia agencji była również zapłata za wydanie nagród klientom usługobiorcy.
Taki wniosek wynika m.in. z interpretacji Izby Skarbowej w Warszawie z 2 stycznia 2012 r. (IPPP2/443-1175/11-2/IZ). Potwierdza ona, że „nabywanie usług marketingowych stanowi dodatkowe działanie podejmowane przez spółkę w celu wsparcia jej sprzedaży opodatkowanej VAT, co przesądza o tym, że te wydatki związane są ze sprzedażą opodatkowaną spółki.
Skoro zatem wydatki te są ponoszone przez spółkę w związku z wykonywaniem sprzedaży opodatkowanej VAT, to spółce przysługuje przewidziane w art. 86 ust. 1 ustawy o VAT prawo do pełnego...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta