Spore zyski z klubów fitness
Branża jest trudna, ale bardzo perspektywiczna. Rynek rośnie rocznie o kilkanaście procent
Jeszcze kilkanaście lat temu o klubach fitness w Polsce mało kto słyszał. Teraz jest ich już prawie dwa tysiące, a zainteresowanie usługami fitness rośnie z roku na rok. – Ludzie mają coraz większą świadomość swojego ciała. Chcą zdrowo wyglądać i zdrowo żyć – mówi Anetta Kotlarska, założycielka i właścicielka klubu Atlantis Fitness.
Przedstawiciele branży podkreślają zarazem, że wcale nie jest to łatwy biznes. Sporo firm stosunkowo szybko wypada z rynku.
– Wiele klubów fitness jest otwieranych przez ludzi nie z branży, tzn. takich, którzy nie mają zielonego pojęcia o prowadzeniu biznesu, jakim jest klub fitness. Z zewnątrz wydaje się, że to łatwe i przyjemne przedsięwzięcie. Niestety, tak nie jest. Przed otwarciem klubu należy się zastanowić nad celem, jaki chcemy osiągnąć, dla kogo ma to być klub i jaki zakres usług powinien świadczyć. Trzeba ocenić rynek, na przykład pod kątem istniejącej w pobliżu konkurencji – wymienia Kotlarska.
Trzeba zebrać sporą kwotę
Czy klub fitness może być dobrym pomysłem na biznes dla przysłowiowego Kowalskiego? I tak, i nie. Barierą są tu przede wszystkim specjalistyczna wiedza oraz konieczność posiadania sporego zasobu gotówki.
Z tym pierwszym problemem mogą pomóc uporać się specjalistyczne...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta