Alkohol w Polsce ma się dobrze nawet w kryzysie
Niemal 27,5 mld zł wydaliśmy na mocne trunki w ciągu ostatniego roku. W szybkim tempie rośnie sprzedaż whisky i wina, zyskuje też piwo
– Od października 2011 r. do września 2012 r. wartość rynku alkoholi w Polsce zwiększyła się o 4,6 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem – mówi Michał Bezuch, analityk firmy badawczej Nielsen.
Ostatnie miesiące były udane dla producentów piwa, na które przypada prawie co druga złotówka wydawana przez Polaków na alkohole. Branża szacuje, że w 2012 r. po raz pierwszy w historii sprzedaż piwa może w Polsce przekroczyć 37 mln hl.
Smakowe zyskujsą
Nielsen policzył, że od października 2011 r. do września tego roku wydatki na nasz ulubiony napój alkoholowy zwiększyły się o 5,6 proc. Ożywienie popytu na piwo to efekt m. in. większej aktywności czołowych producentów. To właśnie oni najbardziej odczuli skutki stagnacji w branży...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta