Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Alkohol w Polsce ma się dobrze nawet w kryzysie

05 listopada 2012 | Ekonomia | Beata Drewnowska
Piwo i wódka wciąż na czele, ale tracą udziały
źródło: Rzeczpospolita
Piwo i wódka wciąż na czele, ale tracą udziały

Niemal 27,5 mld zł wydaliśmy na mocne trunki w ciągu ostatniego roku. W szybkim tempie rośnie sprzedaż whisky i wina, zyskuje też piwo

– Od października 2011 r. do września 2012 r. wartość rynku alkoholi w Polsce zwiększyła się o 4,6 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem – mówi Michał Bezuch, analityk firmy badawczej Nielsen.

Ostatnie miesiące były udane dla producentów piwa, na które przypada prawie co druga złotówka wydawana przez Polaków na alkohole. Branża szacuje, że w 2012 r. po raz pierwszy w historii sprzedaż piwa może w Polsce przekroczyć 37 mln hl.

Smakowe zyskujsą

Nielsen policzył, że od października 2011 r. do września tego roku wydatki na nasz ulubiony napój alkoholowy zwiększyły się o 5,6 proc. Ożywienie popytu na piwo to efekt m. in. większej aktywności czołowych producentów. To właśnie oni najbardziej odczuli skutki stagnacji w branży...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9378

Wydanie: 9378

Spis treści
Zamów abonament