Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Spółka odliczy wydatki poniesione w ramach sprzedaży premiowej

02 września 2013 | Prawo i praktyka | Adam Jerzykowski

Kwoty uiszczone na zorganizowanie wycieczki oraz bonusy będące nagrodami dla kontrahenta za przekroczenie określonego poziomu zakupów są dla przedsiębiorcy kosztem podatkowym. Za moment poniesienia należy uznać dzień, na który ujęto wydatek w księgach rachunkowych na podstawie otrzymanej faktury.

Tak uznała Izba Skarbowa w Warszawie w interpretacji z 25 czerwca 2013 r. (IPPB5/423-336/13-2/JO).

Spółka wskazała, że prowadzi sprzedaż nawozów sztucznych za pośrednictwem sieci dystrybutorów oraz sklepów. Zgodnie z przyjętą przez spółkę strukturą sprzedaży dystrybutorzy nabywają od niej towary, odsprzedają je sklepom, a te z kolei klientom indywidualnym.

W celu zwiększenia obrotów spółka przyjęła plan współpracy z dystrybutorem. Zgodnie z założeniami planu sklepy nabywające towary spółki od dystrybutora – po przekroczeniu ustalonego wolumenu sprzedaży – uzyskują prawo do otrzymania nagrody w postaci wycieczki oraz bonusu kwotowego. Nagrody są przekazywane sklepom przez dystrybutorów do końca pierwszego kwartału roku następującego po roku, za który są wręczane.

Rezerwacji wycieczki dokonała spółka, a nabywcą był dystrybutor, który...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9628

Wydanie: 9628

Spis treści
Zamów abonament