Jak zniechęcić do mieszkania
Pułapki na myszy w pokojach, brudne okna, plamy na ścianach, opowieści o uciążliwych sąsiadach. Sprzedający lokale potrafią skutecznie zniechęcić klientów.
– Zdecydowaną większość mieszkań można sprzedać naprawdę korzystnie. Powodzenie transakcji zależy od samych sprzedających. Wszyscy chcą sprzedać mieszkanie jak najdrożej, ale bardzo wielu robi wszystko, by do transakcji nie doszło – mówi Paweł Grabowski z agencji Ober-Haus.
Konflikt o zmywarkę
Zdaniem jednego z pośredników z dużej agencji nieruchomości (nie chce podawać nazwiska) klientów często trudno przekonać do odpowiedniego przygotowania mieszkania przed sprzedażą. – Słyszałem opinie, że nie ma co lokalu sprzątać, bo i tak jest do kapitalnego remontu, że nikt nie kupi mieszkania tylko dlatego, że okna są czyste, albo że nie wolno zabierać z łazienki mopa, szczotki, dziesiątek kosmetyków, bo mieszkanie straci duszę – opowiada pośrednik.
Według niego klienci tracą także na odwracaniu uwagi od mieszkania. – Opowiadają o sobie, dzieciach, podróżach. Skarżenie się na sąsiadów też nie pomaga. Kiedyś podczas prezentacji mieszkania właścicielka powiedziała klientom: „Sąsiad z góry jest przewrażliwiony. Gdy tylko trochę głośniej puszczę muzykę, od razu wali w podłogę" – wspomina pośrednik. Zdarzyło się, że w każdym pokoju domu wystawionego na sprzedaż...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta