Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Klienci nie zawsze mocno się targują

02 września 2013 | Nieruchomości | Dorota Kaczyńska

Średnie rabaty udzielane przez sprzedawców na rynku wtórnym sięgają kilku proc. Rośnie skłonność do przeceny większych lokali.

– Mimo niezbyt dobrych obrotów na stołecznym rynku mieszkań z drugiej ręki, spada skłonność sprzedających do negocjacji cen, które już są bardzo niskie – przekonuje Jerzy Sobański, rzecznik Warszawskiego Stowarzyszenia Pośredników w Obrocie Nieruchomości.

Z kolei pośrednicy agencji Metrohause twierdzą, że skala rabatów – wręcz przeciwnie –  nieznacznie się zwiększa. – W trakcie negocjacji ceny spadają średnio o 3,8 proc. Rok temu można było uzyskać przeciętnie 3,5 proc. rabatu – szacuje Marcin Jańczuk z Metrohause.

Natomiast według biura nieruchomości Ober-Haus przeceny oscylują na poziomie ok. 5 proc., tak samo jak latem 2012 r. – Klienci lubią tzw. okrągłe kwoty. Jeżeli cena ofertowa wynosi 513 tys. zł, kupujący spodziewa się, że zapłaci 500  tys. zł, a sprzedawca – 510 tys. zł – zauważa Jerzy Sobański. – W niektórych przypadkach „wyzerowana" zostaje stawka za mkw., np. spada z 7,3 do 7 tys. zł – dodaje pośrednik.

Największe przeceny rzadko dziś...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9628

Wydanie: 9628

Spis treści
Zamów abonament