Zwrot towaru wymaga wystawienia korekty
Kwoty rabatów wynikające z uznanych reklamacji oraz wartość zwrotów wadliwych produktów pomniejszają obrót u sprzedającego.
Sprzedawca, który uzna reklamację towaru zgłoszoną przez kupującego, musi to odpowiednio udokumentować. Jeśli przyjmie z powrotem wadliwy towar lub obniży jego cenę, będzie musiał wystawić fakturę korygującą. Obowiązek ten wynika z art. 29 ust. 4 ustawy o VAT. Zgodnie z nim, obrót zmniejsza się o:
∑ kwoty udokumentowanych, prawnie dopuszczalnych i obowiązkowych rabatów...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta