Jeżeli przedsiębiorca chce się porównać z konkurentem, to musi być ostrożny
Spotkaniem z prawnikami może się zakończyć kampania reklamowa, w której doszło do przedstawienia towarów lub usług różnych firm lub gdy ośmieszyła ona wyrób innej spółki.
Pomijając kwestię tego, jak powinna być przygotowana dobra kampania reklamowa, warto pamiętać, że nie wszystkie chwyty są w niej dozwolone. Nie zawsze to, co zaplanujemy jako najlepszy sposób na wypromowanie produktu, zwrócenie uwagi na firmę, będzie można zrealizować. A mówiąc dokładniej, niektóre pomysły mogą na przedsiębiorcę ściągnąć kłopoty. Firmę ograniczają bowiem przepisy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.
Dobre obyczaje...
Nieprawidłowo skonstruowana reklama może doprowadzić do postawienie przedsiębiorcy zarzutu dokonania czynu nieuczciwej konkurencji. Mówi o tym ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (DzU z 2003 r. nr 153, poz. 1503 ze zm.).
Zgodnie z jej art. 3 ust. 1 czynem nieuczciwej konkurencji jest działanie sprzeczne z prawem lub dobrymi obyczajami, jeżeli zagraża lub narusza interes innego przedsiębiorcy lub klienta. Drugi ustęp tego...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta