Reklama kontekstowa rosła wolniej niż cały rynek
W ubiegłym roku na taką promocję firmy wydały w Polsce 216 mln zł.
magdalena lemańska
To oznacza wzrost nakładów o 4,5 proc. Ale było to tempo wolniejsze niż dla całego rynku, którego ubiegłoroczna zwyżka sięgnęła – według badań AdEx – ok. 10 proc. To spowodowało, że choć wydatki rzeczywiście wzrosły, udział reklamy kontekstowej w całym rynku reklamy wyszukiwarek zmniejszył się w porównaniu z 2012 rokiem z 27 proc. do 25 proc., a udział w całym rynku reklamy spadł z 9,44 proc. do 8,9 proc.
Sieć reklamy kontekstowej Adkontekst szacuje jednak, że w tym roku ten rynek będzie rósł szybciej niż w ubiegłym. – Badani przedstawiciele agencji i domów mediowych przewidują, że ich wydatki na kampanie w sieciach kontekstowych wzrosną w 2014 roku o 7,4 proc....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta