Polskie spółki tracą szanse na duże zyski
Inwestycje | Rodzime przedsiębiorstwa przed globalną ekspansją powstrzymuje obawa przed ryzykiem, a czasem po prostu wygoda.
Adam Woźniak
Według analiz Ministerstwa Gospodarki blisko 80 proc. polskiego eksportu kierowane jest do państw, które reprezentują tylko 20 proc. globalnego wzrostu gospodarczego. – To oznacza, że lokujemy nasze zasoby niekoniecznie tam, gdzie jest to pożądane – uważa wiceminister gospodarki Ilona Antoniszyn-Klik.
Według resortu zmiana priorytetów i nastawienie się na kierunki bardziej perspektywiczne powinny zagraniczną sprzedaż polskich produktów i usług jeszcze bardziej zwiększyć. Szczególnie obiecujące mają być dalekie rynki, zwłaszcza azjatyckie i afrykańskie. Przewiduje się, że w roku 2015 siedem na dziesięć najszybciej rozwijających się gospodarek świata będzie reprezentować kontynent afrykański.
Najważniejsza Europa
Jednak na razie skala zaangażowania się polskich firm w globalną ekspansję jest niewielka w porównaniu z innymi gospodarkami....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta