Spektakularnych otwarć nie będzie
Inwestycje | Jeśli powstaje dziś centrum handlowe, to jest małe lub co najwyżej średnie, i to na północy lub wschodzie Polski.
Rynek wielkopowierzchniowych obiektów handlowych zmienił swoje oblicze. Nowe projekty są budowane z mniejszym rozmachem. I tak będzie też w tym roku.
W ciągu trzech pierwszych miesięcy 2014 r. zostały otwarte trzy centra handlowe: Atrium Felicity w Lublinie, Galeria Amber w Kaliszu oraz Galeria Siedlce w Siedlcach. Tym samym – jak wyliczają analitycy JLL – wielkość rynku centrów handlowych w Polsce wzrosła o 140,5 tys. mkw., do 8,6 mln mkw. Jednocześnie wskaźnik nasycenia powierzchnią najmu centrów osiągnął w Polsce 224 mkw. na 1000 mieszkańców. To powyżej średniej europejskiej, która wynosi 191 mkw. na 1000 mieszkańców.
Warto dodać, że aglomeracja krakowska to jeden z najmniej nasyconych centrami handlowymi rynków dużych miast. Lukę wypełnia bowiem oferta na ulicach...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta