Chcą zarabiać na eksperymentach
mój biznes | Gdy zakładali firmę, postawili sobie za cel zrewolucjonizowanie podejścia do nauki. Stworzyli wirtualne laboratorium dla młodych chemików.
Grażyna Błaszczak
Jest ich dwóch, 40- i 30-latek: Marek Trojanowicz i Mateusz Marmołowski. Pierwszy miał już doświadczenie w biznesie, m.in. w e-learningu, drugi zajmował się rozwiązaniami internetowymi i sztuczną inteligencją w USA i Irlandii. W sierpniu 2012 r. zgłosili się do Pomorskiego Parku Naukowo-Technologicznego w Gdyni z pomysłem. W styczniu 2013 r. mieli już firmę: CTAdventure.
– Postawiliśmy sobie za cel zrewolucjonizowanie podejścia do edukacji. Tak powstał nasz pierwszy produkt: gra edukacyjna „Professor Why". Łączy ona obraz rzeczywisty, pochodzący z kamery internetowej, z obrazem generowanym komputerowo, co pozwala na bezpieczne i przyjazne dla środowiska wykonywanie doświadczeń chemicznych. Natomiast wysokiej jakości trójwymiarowa grafika do złudzenia przypomina przyrządy, substancje czy szkła z prawdziwego laboratorium chemicznego. Dzięki temu dzieci mogą bezpiecznie, bez ryzyka poparzenia odczynnikami czy eksplozji, wykonywać doświadczenia – opowiada Mateusz Marmołowski.
Znaleźli niszę
Kiedy wspólnicy z CTAdventure zgłosili się do gdyńskiego inkubatora,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta