U polskiego szefa liczy się biznesowy instynkt
Na świecie najbardziej cenioną cechą przywódcy firmy jest uczciwość, w Polsce to dopiero siódmy z kolei atrybut.
Spółka Grant Thornton International zapytała firmy na całym świecie, jakimi cechami powinni charakteryzować się dobrzy liderzy biznesu. Wyniki badań pokazały, że odnoszący sukcesy przywódcy różnią się od siebie i nie reprezentują jednego uniwersalnego zestawu wartości. Jednak są pewne cechy przywódcze, wysoko cenione wszędzie na świecie.
Przede wszystkim to komunikatywność – zdolność do jasnego formułowania własnej wizji oraz wyjaśniania strategii. W Polsce tę umiejętność lidera wskazało najwięcej badanych – aż 96 proc. Jest to również najważniejsza cecha w Europie Wschodniej (93 proc.) i Unii Europejskiej (87 proc.), na świecie natomiast zajmuje miejsce drugie (92 proc.). Kolejne istotne przymioty lidera w Polsce: zdolność do inspirowania innych i pozytywne nastawienie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta