Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

U polskiego szefa liczy się biznesowy instynkt

09 czerwca 2014 | Dobra Firma
Różnice w oczekiwaniach wobec przywódców
źródło: Rzeczpospolita
Różnice w oczekiwaniach wobec przywódców

Na świecie najbardziej cenioną cechą przywódcy firmy jest uczciwość, w Polsce to dopiero siódmy z kolei atrybut.

Spółka Grant Thornton International zapytała firmy na całym świecie, jakimi cechami powinni charakteryzować się dobrzy liderzy biznesu. Wyniki badań pokazały, że odnoszący sukcesy przywódcy różnią się od siebie i nie reprezentują jednego uniwersalnego zestawu wartości. Jednak są pewne cechy przywódcze, wysoko cenione wszędzie na świecie.

Przede wszystkim to komunikatywność – zdolność do jasnego formułowania własnej wizji oraz wyjaśniania strategii. W Polsce tę umiejętność lidera wskazało najwięcej badanych – aż 96 proc. Jest to również najważniejsza cecha w Europie Wschodniej (93 proc.) i Unii Europejskiej (87 proc.), na świecie natomiast zajmuje miejsce drugie (92 proc.). Kolejne istotne przymioty lidera w Polsce: zdolność do inspirowania innych i pozytywne nastawienie...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9859

Wydanie: 9859

Spis treści
Zamów abonament