Kto może zorganizować konkurs
Dla takich akcji marketingowych charakterystyczne jest współzawodnictwo Nie może ono być pozorne. Firma może mieć problemy, jeśli fiskus uzna, że uczestnictwo pracowników to sposób na korzystniejsze opodatkowanie wynagrodzeń.
Podobnie jak w przypadku sprzedaży premiowej również przychody z nagród w konkursach wynikają z niezdefiniowanego prawnie pojęcia „konkurs". Słowo to powinno być rozumiane zgodnie z potocznym (słownikowym) znaczeniem. Izba Skarbowa w Warszawie w interpretacji z 12 marca 2014 r. (IPPB2/415-71/14-4/MK1) zdefiniowała pojęcie „konkurs" w następujący sposób: „Zgodnie z definicją zawartą w Słowniku Języka Polskiego PWN konkurs jest to przedsięwzięcie dające możliwość wyboru najlepszych wykonawców, autorów danych prac itp. (...) Z definicji tych wynika, iż jakieś przedsięwzięcie można określić mianem konkursu, jeśli istnieje w nim element współzawodnictwa w celu osiągnięcia najlepszego rezultatu. W powszechnym rozumieniu konkurs to postępowanie mające na celu wyłonienie zwycięzcy bądź kilku zwycięzców spośród grupy najlepszych uczestników spełniających określone kryteria. Równie ważna jak element współzawodnictwa jest strona formalna całego przedsięwzięcia. Konieczne jest bowiem sporządzenie regulaminu konkursu, w którym określona zostanie nazwa konkursu, organizator, uczestnicy konkursu, nagrody oraz sposób...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta