Czy firma może zwrócić kredyt tak jak wadliwy towar w sklepie
PIENIĄDZE | Przedsiębiorca, który ma znacznie słabszą ochronę niż konsument, w praktyce nie ma prawa do rezygnacji z produktu finansowego. Traci w ten sposób szanse zakupu tego, który jest wartościowy i faktycznie mu potrzebny.
Marta Obrycka
Niemal każdy przedsiębiorca podjął w swoim życiu decyzję o zakupie produktu finansowego, której potem żałował – wynika z badania przeprowadzonego przez Idea Bank na grupie 300 osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą. Zaledwie 8 proc. respondentów twierdzi, że nigdy nie zetknęło się z taką sytuacją. Niezadowolenie użytkownika produktu jest najczęściej pochodną rozczarowania poziomem obsługi klienta, a także podjęciem decyzji bez sprawdzenia oferty w konkurencyjnych instytucjach. Na każdą z tych przyczyn swojego niezadowolenia wskazało po 27 proc. respondentów. Niemal co piąty badany przyznaje się do zakupu produktu, który w chwili podejmowania decyzji albo w niedalekiej przyszłości okazał się w zasadzie niepotrzebny.
Kto ma prawo się pomylić
– Każdy konsument ma na swoim koncie decyzję o zakupie jakiegoś produktu pod wpływem chwili albo skutecznej reklamy. Polskie prawo jest jednak tak skonstruowane, że chroni konsumentów w takich przypadkach, dając szeroki wachlarz możliwości odstąpienia od pochopnie zawartej umowy. Dotyczy to zarówno samego produktu, jak i kredytu na jego...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta