Kiedy potrzebny jest opis przyjęcia towaru
Podatnik prowadzący podatkową księgę przychodów i rozchodów musi potwierdzić na piśmie fakt zakupu materiałów i towarów handlowych.
Prowadzę podatkową księgę przychodów i rozchodów. Często otrzymuję towar przed wystawieniem faktury. Czy w tej sytuacji mam obowiązek sporządzać opis otrzymanego towaru, skoro faktura i tak dojdzie? Jeśli tak, to co taki opis powinien zawierać? – pyta czytelnik.
W praktyce często zdarzają się sytuacje, w których podatnik najpierw otrzymuje materiał (towar handlowy), a później wystawiana jest faktura. Jest to szczególny przypadek, który sprawia podatnikom trudności. Sprzedawca ma bowiem prawo wystawić fakturę nie później niż 15. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym dokonano dostawy materiału lub towaru.
Trzeba pokwitować
Stosownie do § 16 ust. 1 rozporządzenia ministra finansów z 26 sierpnia 2003 r. w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (dalej: rozporządzenie) otrzymanie przez podatnika rozliczającego się przez podatkową księgę przychodów i rozchodów materiałów podstawowych i pomocniczych, a także towarów handlowych musi być potwierdzone na dowodzie zakupu datą i podpisem osoby,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta