O czym koniecznie musi pamiętać organizator konkursu
DZIAŁALNOŚĆ GOSPODARCZA | Realizacja konkursu promocyjnego wymaga od jego menedżerów przestrzegania kilku podstawowych zasad. Najważniejsze jest to, aby na żadnym jego etapie nie występował element losowości.
Jak istotna dla każdego przedsiębiorcy jest skuteczna komunikacja marketingowa z odbiorcą jego produktów lub usług, w tym zwłaszcza poprzez promocję i reklamę, nie trzeba nikogo przekonywać. Szczególnie atrakcyjne dla obu stron są różnego rodzaju konkursy promocyjne, które zapewniając interakcję pomiędzy nimi, z jednej strony stwarzają możliwość uzyskania wygranej, z drugiej zaś wpływają na zwiększenie sprzedaży i silniejsze przywiązanie do marki. Choć ich organizacja nie jest szczególnie droga i skomplikowana, obliguje organizatora do zachowania pewnych wymogów formalnoprawnych, których przestrzeganie pozwoli uniknąć nieprzyjemnych konsekwencji.
Nie może to być loteria
Przede wszystkim należy zacząć od upewnienia się, że planowana akcja marketingowa będzie rzeczywiście konkursem, a nie loterią promocyjną, która została poddana szczegółowej regulacji prawnej, zawartej w ustawie o grach hazardowych. Zasadniczym kryterium, które pozwala na odróżnienie konkursu od loterii, jest element losowości, czyli przypadkowości wygranych. W loterii każdy kupon ma identyczną szansę na nagrodę, a do jej uzyskania niezbędny jest...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta