Szef musi reagować, gdy kierowcy łamią przepisy
Właściwa organizacja i dyscyplina pracy obejmuje nie tylko przeprowadzanie szkoleń pracowników czy niezachęcanie ich poprzez system wynagradzania do naruszania obowiązującego czasu pracy. To także stały, wnikliwy nadzór nad zatrudnionymi i wykrywanie ewentualnych naruszeń.
Sprawa dotyczyła kary nałożonej na przedsiębiorcę prowadzącego firmę transportową po kontroli w jego firmie. W jej wyniku stwierdzono liczne naruszenia przepisów ustawy o transporcie drogowym i unijnych. Całość zebranego materiału dowodowego wskazała na złą organizację pracy kierowców w firmie.
Zabrakło nadzoru
Kontrolerzy zarzucili przedsiębiorcy, że nie miał on nadzoru nad dokumentacją i pracownikami. W tej sytuacji wojewódzki inspektor transportu drogowego nałożył na niego karę m.in. za niepoddanie się lub uniemożliwienie przeprowadzenia kontroli w całości, nieokazanie podczas kontroli w przedsiębiorstwie wykresówki, danych z karty kierowcy, z tachografu cyfrowego lub dokumentu potwierdzającego fakt nieprowadzenia pojazdu oraz przekroczenie maksymalnego dziennego czasu prowadzenia pojazdu.
Przedsiębiorca nie zgadzał się z decyzją. W odwołaniu zanegował, że nie poddał się kontroli, bo kierowcy mieli wystawione zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu i okazano odpowiednie wykresówki. Ponadto jego zdaniem został ukarany za to samo dwukrotnie – za nieokazanie tarcz i za braki aktywności na wykresówkach. W kwestii naruszeń dotyczących czasu pracy kierowców przedsiębiorca wskazał, że nie miał wpływu na stwierdzone...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta