Wedel postawił na młodszych
Rok 2015 był najlepszym od przejęcia słodyczowej firmy przez japoński koncern Lotte ponad pięć lat temu. Sprzedaż wzrosła aż o 20 proc.
Beata Drewnowska
Na warszawskiej Pradze unosi się przyjemny zapach czekolady. To znak, że linie produkcyjne w liczącym 85 lat zakładzie Lotte Wedel przy ulicy Zamoyskiego pracują pełną parą. Jeden z największych graczy polskiego rynku wyrobów czekoladowych wartego blisko 6 mld zł rocznie przygotowuje się do Wielkanocy.
Kolejne miesiące nie powinny być dla Lotte Wedel gorsze. W firmie zakładają, że kontynuując dotychczasową strategię, będą w stanie w 2016 r. znów rosnąć szybciej niż rynek, czyli o 8–9 proc. w skali roku.
Przekonać młodych
W ubiegłym roku firma, której sprzedaż w 95 proc. przypada na produkty czekoladowe, zanotowała niemal 20-proc. wzrost sprzedaży, która sięgnęła 630 mln zł. Był to jej najlepszy rok od czasu przejęcia przez japoński koncern Lotte w 2010 r. od grupy Kraft Foods.
Początki marki stworzonej przez rodzinę Wedlów sięgają 1851 r. Jednak tak dobry...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta