Kiedy nie wystarczy zwykła umowa lub podpis
Przedsiębiorca, który chce nabyć nieruchomość, musi złożyć wizytę notariuszowi. Także poświadczenie własnoręczności podpisu i uwierzytelnienie dokumentu wymagają kontaktu z rejentem.
Renata Krupa-Dąbrowska
Lista czynności, które właściciel firmy musi załatwić w kancelarii notarialnej, jest długa. Wśród nich króluje zawieranie aktów notarialnych.
Kupując lub sprzedając nieruchomość, przedsiębiorca musi odwiedzić notariusza, w przeciwnym razie transakcja będzie nieważna. Nie ma żadnych przepisów, które regulowałyby, jakie dokumenty są niezbędne przy tego typu czynnościach. Niemniej notariusze zawsze ich żądają. Chodzi o to, by uniknąć pomyłek oraz wyeliminować oszustów. Najważniejszy jest odpis z księgi wieczystej. Wynika z niego m.in., kto jest jej właścicielem oraz czy nie jest ona obciążona hipoteką.
Akt notarialny przed podpisaniem powinien być odczytany przez notariusza. Zostaje on w kancelarii, a strony otrzymują jego wypisy,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta