Polska wciąż atrakcyjna dla sieci handlowych
Pozostajemy w czołówce pod względem planowanych inwestycji handlowych. Wprowadzenie nowego podatku może jednak do nich zniechęcić.
piotr mazurkiewicz
Choć Polska od lat 90. jest jednym z głównym kierunków ekspansji marek handlowych, od odzieżowych po elektroniczne i kosmetyczne, a analitycy coraz częściej mówią o nasycaniu się rynku, lista chętnych do otwierania u nas sklepów jest długa.
Z badania firmy doradczej CBRE wynika, że w Europie Środkowo-Wschodniej tylko Bukareszt zebrał więcej wskazań niż Warszawa jako najbardziej atrakcyjne miejsce dla nowych inwestycji handlowych.
Warszawa górą
Według badania na Słowacji czy w Rumunii nowe inwestycje handlowe planowane są głównie w centrach handlowych. Natomiast w Polsce i Czechach widać większą równowagę pomiędzy takimi lokalizacjami i ulicami handlowymi.
– Do Polski wchodzą nie tylko marki spoza naszego regionu, ale też z Czech, Słowacji czy Ukrainy. Rynkowi...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta