Kara za apteczne jesienne hity cenowe
Kolportowane w aptece gazetki, które zawierają ilustracje leków czy suplementów diety z podwójnymi cenami i okresem ich obowiązywania, stanowią jej niedozwoloną reklamę.
Spór w sprawie dotyczył kary 20 tys. zł za złamanie zakazu reklamowania apteki. Problemy jej właściciela zaczęły się, kiedy wojewódzki inspektor farmaceutyczny wszczął z urzędu postępowaniew sprawie, czy spółka dopuściła się naruszenia zakazu reklamy apteki ogólnodostępnej. Chodziło o gazetki oznaczone logo określonych aptek, w szczególności folderu „Czas na wzmocnienie" ważnego przez jeden miesiąc.
Poczuj się majowo
Po uzyskaniu wyjaśnień inspektor nakazał zaprzestania prowadzenia reklamy polegającej na kolportowaniu gazetek oraz nałożył karę.
Spółka nie zgadzała się z takim rozstrzygnięciem, ale główny inspektor farmaceutyczny nie zmienił decyzji. Zauważył, że przedmiotem postępowania w przypadku spółki były gazetki noszące różne tytuły m.in. „Jesienne hity cenowe", „Trzymaj formę na lato!", „Poczuj się majowo!", „Czas na wzmocnienie", „Zadbaj o zdrowy wypoczynek" i oznaczone na dole pierwszej strony logo aptek. Gazetki zawierały m.in. informację, do...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta