Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Kara za apteczne jesienne hity cenowe

24 lutego 2016 | Dobra Firma | Aleksandra Tarka

Kolportowane w aptece gazetki, które zawierają ilustracje leków czy suplementów diety z podwójnymi cenami i okresem ich obowiązywania, stanowią jej niedozwoloną reklamę.

Spór w sprawie dotyczył kary 20 tys. zł za złamanie zakazu reklamowania apteki. Problemy jej właściciela zaczęły się, kiedy wojewódzki inspektor farmaceutyczny wszczął z urzędu postępowaniew sprawie, czy spółka dopuściła się naruszenia zakazu reklamy apteki ogólnodostępnej. Chodziło o gazetki oznaczone logo określonych aptek, w szczególności folderu „Czas na wzmocnienie" ważnego przez jeden miesiąc.

Poczuj się majowo

Po uzyskaniu wyjaśnień inspektor nakazał zaprzestania prowadzenia reklamy polegającej na kolportowaniu gazetek oraz nałożył karę.

Spółka nie zgadzała się z takim rozstrzygnięciem, ale główny inspektor farmaceutyczny nie zmienił decyzji. Zauważył, że przedmiotem postępowania w przypadku spółki były gazetki noszące różne tytuły m.in. „Jesienne hity cenowe", „Trzymaj formę na lato!", „Poczuj się majowo!", „Czas na wzmocnienie", „Zadbaj o zdrowy wypoczynek" i oznaczone na dole pierwszej strony logo aptek. Gazetki zawierały m.in. informację, do...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10378

Wydanie: 10378

Spis treści
Zamów abonament