Lublin liderem w centrach
Miasto zdecydowanie przoduje, jeśli chodzi o wskaźniki nasycenia powierzchnią handlową. To jednak nie koniec planowanych inwestycji.
Z danych firmy CBRE wynika, że w Lublinie wskaźnik nasycenia powierzchnią handlową przekracza już 900 mkw. na 1 tys. mieszkańców, przy średniej ok. 700 mkw. To więcej niż w aglomeracjach – Warszawa ma 424 mkw. na 1 tys. osób, Kraków 265, a Wrocław 533.
– Wokół Lublina nie ma innych dużych ośrodków miejskich, dlatego ludność z całego regionu, jak również turyści zza wschodniej granicy są klientami lubelskich galerii handlowych. Taka sytuacja wpływa na wydłużenie procesu najmu lokali w nowo oddawanych centrach handlowych – mówi Agata Czarnecka, zastępca dyrektora Działu Doradztwa i Badań Rynku CBRE.
Będą nowe centra
W mieście nie widać jednak na razie zatrzymania inwestycyjnego boomu. Obecnie zasoby powierzchni handlowej...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta