Kadrowy chaos w PKP, spółki szukają prezesów
Kolej może mieć duże problemy z realizacją planów inwestycyjnych. Tegoroczne nakłady, planowane wcześniej na 7 mld zł, trzeba będzie ograniczyć do najwyżej 4,2 mld zł.
Adam woźniak
Pogłębia się kadrowy kryzys na kolei. W ostatnią środę złożyli dymisję prezes oraz szef finansów w PKP InterCity. Dzień wcześniej po raz trzeci ogłoszono konkurs na prezesa PKP Polskich Linii Kolejowych.
Całą Grupą PKP rządzi zaś nie formalny prezes, lecz pełniący obowiązki Mirosław Pawłowski, bo wybrany w grudniu na szefa polskiej kolei Bogusław Kowalski już dwa dni później złożył dymisję po informacjach o jego współpracy ze Służbą Bezpieczeństwa PRL.
Brakuje też prezesa Urzędu Transportu Kolejowego, a w zarządzie PKP Cargo jest tylko prezes i przedstawiciel załogi.
Na personalne zamieszanie, będące efektem gruntownej wymiany kadr przeprowadzanej przez kierownictwo Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa, nakłada się trudna sytuacja całej kolei. Zaplanowane na nową perspektywę 2014–2020 inwestycje są spóźnione...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta