Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Innowacje ożywią rynek piwa. Ale nieznacznie

11 marca 2016 | Ekonomia
Piwo kupujemy najczęściej w małych sklepach
źródło: Rzeczpospolita
Piwo kupujemy najczęściej w małych sklepach

Rok 2016 nie przyniesie wzrostu popytu na tradycyjne jasne pełne. 
Szanse na zwiększenie sprzedaży dają browarom produkty niszowe.

Beata Drewnowska

Ponad 39,4 mln hl piwa kupią Polacy w 2016 r. – prognozuje firma badawcza Euromonitor International. To tylko o niespełna 2 proc. więcej niż rok wcześniej.

Mniejszymi optymistami są browary. – W ostatnich latach, oprócz roku 2012, gdy w Polsce odbywało się Euro, dynamika sprzedaży piwa waha się od -1 do 1 proc. W tym roku może być podobnie – uważa Guillaume Duverdier, prezes Grupy Żywiec i szef Związku Browary Polskie.

Branża nie liczy na przełom, ponieważ spożycie piwa w Polsce sięga już 100 l na osobę rocznie. Daje to czwarte miejsce w Europie po Czechach (144 l per capita), Niemczech (107 l) i Austrii (104 l).

Bezalkoholowe zyskuje

W 2015 r. wydatki Polaków na piwo – nie licząc gastronomii czy sklepów typu cash & carry – zwiększyły się...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10392

Wydanie: 10392

Spis treści
Zamów abonament