Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Zmiany prawa, projekty, orzecznictwo

01 września 2016 | Praca i ZUS | Sławomir Paruch Robert Stępień

Nowe obowiązki przy delegowaniu pracowników do Polski

18 czerwca 2016 r. weszła w życie ustawa o delegowaniu pracowników w ramach świadczenia usług (DzU z 2016 r., poz. 868). Implementuje ona unijną dyrektywę 2014/67/UE. Dotyczy głównie pracodawców zagranicznych, którzy delegują do pracy w Polsce. W pewnym zakresie wpływa też na sytuację polskich pracodawców delegujących podwładnych za granicę. Nie dotyczy natomiast zatrudniania cudzoziemców przez polskie spółki w Polsce.

Oto najistotniejsze zagadnienia uregulowane nową ustawą.

1. Zagraniczny pracodawca delegujący pracowników do Polski najpóźniej w dniu rozpoczęcia delegowania:

- wyznacza osobę przebywającą w Polsce upoważnioną do reprezentowania go przed PIP oraz

- powiadamia PIP o delegowaniu pracowników, wskazując m.in. dane zagranicznego pracodawcy, dane osobowe delegowanych pracowników, przewidywaną datę rozpoczęcia i zakończenia delegowania oraz charakter usług świadczonych w Polsce, który uzasadnia delegowanie,

- zawiera z polskim podmiotem, do którego deleguje pracowników, porozumienie o współdziałaniu w zakresie BHP.

2. Pracodawca zapewnia też w okresie delegowania przechowywanie w Polsce dokumentacji dotyczącej delegowanych pracowników (w szczególności ich czasu pracy i wypłat wynagrodzenia) i udostępnia je PIP w ciągu 5 dni roboczych od otrzymania...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum to wszystkie treści publikowane w "Rzeczpospolitej" od 1993 roku.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Wydanie: 10537

Wydanie: 10537

Spis treści
Zamów abonament