Coraz popularniejsze SUV-y
Wśród firm rośnie popyt na terenowe samochody – tak nowe, jak i używane.
Robert Przybylski
SUV-y stały się ulubionym modelem przedsiębiorców. W dwóch pierwszych kwartałach roku zakupili oni 28,8 tys. małych i średnich SUV-ów, o 42,3 proc. więcej niż w rok wcześniej.
Ta grupa pojazdów jest drugą pod względem popularności wśród firm. Więcej kupują tylko modeli kompaktowych (42,7 tys., wzrost o 15,9 proc. w stosunku do wcześniejszego roku). SUV-y są kupowane chętniej nawet od modeli klasy średniej (segment D), których zarejestrowano 19,5 tys. sztuk, co oznacza 32,8 proc. wzrostu.
Małe też piękne
Przedsiębiorcy zakupili dwie trzecie aut w segmencie małych i średnich SUV-ów (28,8 tys. do 19,7 tys. zarejestrowanych przez nabywców indywidualnych). Kinga Lisowska, przedstawicielka specjalizującej się w SUV-ach marki Mitsubishi przyznaje, że klienci firmowi stanowią 70 proc. rynku, gdy zaledwie kilka lat temu proporcja była odwrotna i nabywcy firmowi dochodzili do 40 proc.
– Najpopularniejszym modelem wśród firm jest Outlander, przede wszystkim w wersji 7-osobowej, choć w ofercie mamy także samochód pięciomiejscowy – stwierdza Lisowska. Przyznaje, że choć auto oferowane jest z napędem hybrydowym, niezmiennie najpopularniejszy pozostaje diesel. Mniejszy mitsubishi ASX cieszy się wzięciem raczej wśród klientów indywidualnych.
W przypadku Opla jego mały SUV mokka...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta