Drobne przekąski są kosztem pracodawcy
Spółka rozliczy w rachunku podatkowym wydatki na zagwarantowany osobom zatrudnionym w regulaminie pracy stały dostęp do napojów i owoców, a także na wyposażenie osobnego pokoju umożliwiającego im wypoczynek w ciągu dnia pracy.
Marzena Miodońska
Oprócz oferowania wysokiego wynagrodzenia i motywującego systemu premiowania firmy często zapewniają swoim pracownikom stosowne dodatkowe świadczenia wpływające na warunki pracy. Niejednokrotnie w regulaminach pracy znajdziemy zapisy, że pracodawca zobowiązuje się zagwarantowania pracownikom stałego dostępu do napojów, owoców oraz innych drobnych przekąsek w ciągu dnia pracy, a także możliwość odpoczynku w odpowiednio wyposażonym pokoju. Czy takie wydatki będą stanowiły koszty uzyskania przychodów? – pyta czytelnik.
Zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta