Z używanych na elektryczne
Firmy kurierskie testują auta na prąd. Pierwsze już są w eksploatacji.
robert przybylski
W Polsce działa ponad 200 firm oferujących usługi kurierskie. Użytkują tysiące samochodów dostawczych, nie licząc setek ciężarówek wykonujących przewozy liniowe pomiędzy magazynami przeładunkowymi.
Lider rynku, DPD Polska, wykorzystuje ponad 5 tys. pojazdów kurierskich, DHL Parcel 3,3 tys., Poczta Polska 2,9 tys., UPS 1,8 tys., GLS 1,3 tys.
Obok tych międzynarodowych korporacji działają firmy specjalizujące się przede wszystkim w obsłudze lokalnych społeczności, jak np. działający w dwunastu miastach Quriers, który ma 40 samochodów.
Wszystkie firmy wykorzystują podwykonawców z samochodami kurierskimi. Do tej pory były to głównie samochody z drugiej ręki, z silnikami spalinowymi. Niektóre firmy kurierskie poważnie przymierzają się do zakupu aut elektrycznych.
Ekologiczne furgony
Operatorzy coraz częściej zwracają uwagę na parametry dotyczące ochrony środowiska, związane ze szczegółowymi normami określonymi przez Unię Europejską.
– Ważną kwestią dla GLS Poland jest firmowa inicjatywa mająca na celu ochronę środowiska, ThinkGreen. Dlatego jednym z naszych celów jest flota z możliwie jak najwyższą normą czystości spalin Euro – podkreśla Tomasz Kroll, Region Manager GLS.
DHL Parcel również deklaruje postawę chroniącą...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta