Koncesja na roboty budowlane i usługi na nowych zasadach
Obowiązująca od kilku dni nowa ustawa koncesyjna w sposób bardziej kompleksowy niż jej poprzedniczka reguluje kwestie proceduralne związane z zawieraniem umów koncesji. Jednocześnie w kilku aspektach nowa ustawa dokonuje istotnej modyfikacji dotychczasowych zasad.
Ustawa z 21 października 2016 r. o umowie koncesji na roboty budowlane lub usługi („ustawa koncesyjna") weszła w życie 14 grudnia, uchylając tym samym ustawę z 9 stycznia 2009 r. o koncesji na roboty budowlane lub usługi („ustawa koncesyjna z 2009 r."). W poprzednim artykule („Rzeczpospolita" nr 290 z 13 grudnia br.) omówiliśmy najbardziej zasadnicze zmiany wprowadzane ustawą koncesyjną, z których część wynika z konieczności dostosowania polskich przepisów do uregulowań dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/ 23/UE z 26 lutego 2014 r. w sprawie udzielania koncesji („dyrektywa koncesyjna"), a część - jak te dotyczące modyfikacji systemu środków ochrony prawnej przysługujących uczestnikom postępowania o zawarcie umowy koncesji – jest samodzielną inicjatywą polskiego ustawodawcy.
W niniejszym artykule skupimy się natomiast na niektórych zmianach dotyczących aspektów formalnych postępowania o zawarcie umowy koncesji. Pozostałe modyfikacje w tym zakresie przybliżymy w kolejnym odcinku cyklu.
Wartością koncesji przychód koncesjonariusza
Istotne zmiany dotyczą już fazy przygotowania postępowania, a ściślej rzecz biorąc – szacowania wartości koncesji, która ma zostać zawarta. Wartością umowy koncesji jest oszacowany przez zamawiającego z zachowaniem należytej staranności całkowity przychód koncesjonariusza (bez...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta